Reklamace vítány
Jednejte okamžitě
Jakmile se vám něco nezdá, hned se ozvěte. Když na chybu upozorníte hned, váš zážitek se dá zachránit. Vrátíte-li špatné jídlo, šéfkuchař vám bude vděčný, a navíc se díky vám další „jídlo s chybou" nedostane k ostatním hostům.
Všechno má řešení
Pokuste se udržet emoce na uzdě. Oslovte číšníka a vysvětlete mu problém. Je ideální, když sami víte, jak byste reklamaci chtěli vyřešit. Máte-li málo propečený steak, záleží na vás, zda jej chcete nechat dopéct, nebo si počkáte na nový. Obsluha by se vás měla zeptat, jestli máte čas, aby vám v kuchyni připravili nové jídlo, nebo zda si přejete místo jídla třeba dezert. Reklamované jídlo by se nikdy nemělo objevit na vašem účtu.
Bylo vám špatně? Informujte restauraci
Pokud vám po jídle z restaurace bylo nevolno, ihned podnik kontaktujte. Je to velmi závažná zpráva, kterou se restaurace vždy zabývá a prošetří ji dle HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points – Systém analýzy rizika a stanovení kritických kontrolních bodů).
Špatný výběr povolen
Pokud si nejste jisti tím, co si objednáváte, ptejte se. Číšník nebo servírka by vám měli podrobně vysvětlit, co pokrm obsahuje. V případě, že některou z ingrediencí nechcete, obsluhu upozorněte. V některých restauracích můžete jídlo vrátit, i když nemá žádnou viditelnou chybu. Může se stát, že si prostě jen špatně vyberete. I v takovém případě dostanete nové jídlo zdarma.
Hodnocení na webu
Neodhodlali jste se ke stížnosti hned v restauraci? Využijte internetu… Hlavním pravidlem je nepřehánět – když dáte samé špatné známky, většina lidí vaší recenzi neuvěří. Buďte spravedliví a „akurátní", vaše hodnocení tak pomůže novým zákazníkům i restauraci.
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.