facebook
instagram

6 + 1 nejzajímavějších českých pop-upů

22. února 2016
Pop-upy slavných restaurací, ale i nadšených jednotlivců jsou žhavým světovým trendem. Kam za pionýry dočasných gejzírů chutí u nás?

Yes a Nemel

4 kuchaři, 4 chody, 1 stůl, 8 židlí aneb když si šéfkuchaři uvědomí, že se chtějí potkávat jak mezi sebou, tak s dalšími zajímavými lidmi – a nejlíp si k tomu sami uvařit. Projekt kuchařů Jany Bilíkové, Jiřího Horáka, Petra Bartoše (všichni prošli La Degustation Bohême Bourgeoise), Petra Pecky z La Bibiche a Matyáše a Lucky ze skupiny Mandrage vznikl z potřeby dát si pevný termín pro setkání – a tak jim teď pop-up zpestřuje každou poslední neděli v měsíci. A to nejen v Čechách.

„Zatím jsme měli obrovské štěstí na hosty. Třeba večírek s Klusovými se protáhl tak, že jsme mohli podávat rovnou i snídani,“ přibližuje Jana výzvu, jakou může pop-up představovat.

„Nejlepší zážitek ale asi byla naše poslední večeře v Asii. S partou dalších téměř deseti lidí jsme v české surfařské osadě Surf-Trip na Srí Lance uvařili pro 35 lidí, se kterými jsme se během pobytu seznámili. Zahrnovalo to nákup na rybím a zeleninovém trhu v pět ráno a vaření v zatím nejpunkovějších podmínkách – k dispozici jsme měli jedno prkénko, dva hrnce, dva nožíky a venkovní gril.“

Forbidden Taste

„Forbidden Taste je hlavně o překvapení a hře – nekonveční lokalitě, tajném menu a zajímavých lidech,“ říká Ivona Hrnčiarová, spolu s šéfkuchařem Petrem Henešem jedna ze zakladatelek projektu. „Místo není hostům dopředu známé, nicméně je mu přizpůsobeno i degustační menu, sestavené téměř pokaždé jiným šéfkuchařem (třeba Shahaf Shabtay, když ještě vařil v SaSaZu). Hosté se vše dozvědí na základě indicií až před daným chodem.“

Jejich tým za tři roky už zabydlel kancelářskou budovu, divadlo i skatepark. Zatímco loni se věnoval spíš soukromým pop-up akcím, na letošek plánuje návrat na veřejnost a otevření multifunkčního prostoru v pražských Holešovicích.

Lounge Bohemia

Nejistota ohledně lokality, nabídky i doby trvání čeká návštěvníky i tady: pražská pop-up verze slavného londýnského baru Pavla Tvaroha se nachází „kdesi na Vinohradech“ a servíruje jak à la carte koktejly, tak sedmichodové degustační menu, které si musíte objednat předem.

Budete mít na oči navrch hlavy z uměleckých kousků čerpajících z historie mixologie, modernistických technik i fantazie při servisu… Jestli se vám povede sehnat telefon a instrukce.

Tamarind Tree

Milovník asijské kuchyně Ladislav Dvořák má zkušenosti z Bangkoku, londýnského Diner by Heston Blumenthal i pražského Mandarinu Oriental. Vše přetaveno do propagace lahodných knedlíčků dim-sum, a to jak formou kulinářských kurzů, tak občasných pop-upů. Aktuálně například ve vinárně Bokovka nebo v Kafi Karlín.

Bytová restaurace na Faře

Projekt novinářky Dariny Křivánkové a jejího manžela už od roku 2011 vítá hosty u stolu přímo u nich doma v Kmětíněvsi. Koncept vznikl podle Darininých slov zcela spontánně, z přátelských setkání nad dobrým jídlem: „Žiju v takřka tři sta let starém domě, je to bývalá fara, tedy místo určené k setkávání. Jezdili sem za námi kamarádi a já jim vařila. Dělala jsem to ráda, ale trochu to lezlo do peněz. Vyslyšela jsem tedy jejich žádost: ,My ti za to jídlo budeme klidně platit, hlavně vař dál!‘“

A pak začali vodit i své kamarády... „Pokud vím, s konceptem bytové restaurace jsme u nás byli první. Je to dřina, ale ohromně mě to baví – chodí k nám nesmírně zajímaví, milí a otevření lidé, to je velká motivace. Procento nesympatických blbců je pozoruhodně nízké, takže člověk získá pocit, že je svět skvělé místo, což v dnešní době není vůbec marné. Projekt mi změnil život a cítím velký potenciál dalšího rozvoje.“

restaurant day

Finský projekt, který nyní běží po celém světě: čtyřikrát ročně se v předem vyhlášené datum může kdokoli připojit, kdekoli rozbít svůj kulinářský stan a díky platformě Restaurant Day a sociálním sítím sezvat známé i neznámé.

We Are / burgers

Mladí filmaři z WeAre Productions si vedle své produkční společnosti rozjeli i gastronomickou bokovku, která se mezi mladými rychle stala populární. Jejich burgerový stánek WeAre / burgers ve svém menu (většinou o jednom nebo dvou burgerech) reflektuje sezonní suroviny nebo se přizpůsobuje tématu akce, na které „pop-upne“. V první ročníku soutěže Burger Buzz! jejich slavný Maple Blue Cheese Burger obsadil první pozici.

ambiLogo

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.

Dále servírujeme