9 + 1 netradičních způsobů, jak dodržet anticovidová pravidla
Světová gastronomie zažívá pomalý restart a v jednotlivých zemích se za specifických podmínek znovu zaplňují prostory restaurací. Některé podniky při tom neztrácejí smysl pro humor a reagují na anticovidové podmínky v provozu zodpovědně, ale taky se značnou dávkou ironie a vtipu. Vybrali jsme pro vás originální nápady, které upozorňují na to, že návštěvy restaurací prozatím nejsou to, co bývaly, a pokoušejí se nadlehčit ztíženou situaci restauratérů.
Divadlo v michelinské restauraci
Tříhvězdičkový podnik The Inn at Little Washington využil divadelní minulosti a kontaktů svého šéfkuchaře Patricka O'Connella a posadil mezi hosty elegantní figuríny. Ty zabraly volná místa, která vznikla po vymezení povinného rozestupu v interiéru, a budou prý dokonce obsluhovány stejně jako reální zákazníci. Hotel Haase v německém Laatzen ze stejných důvodů rozmístil v jídelně panenky v životní velikosti.
Hosté z papíru
Rozpačitý dojem hostů z poloprázdného podniku chtěla vylepšit australská restaurace Five Dock Dining, a tak v ní teď posedávají postavy vystřižené z kartonu.
Nudle na hlavách
Kavárna a cukrárna Rothe v německém městě Schwerin nasadila hostům na hlavu klobouky z pěnových vodních nudlí, aby jim usnadnila odhad nařízené vzdálenosti a dopřála kromě bezpečné návštěvy i trochu fyzického kontaktu a zábavy.
Večeře ve skleníku
Restaurace Mediamatic Eten v Amsterdamu obsluhuje hosty v designových sklenících na břehu řeky. U jednoho stolu se sejdou maximálně tři lidé a zaměstnanci využívají při servisu ochranné štíty a dlouhá prkna, která jim umožňují zachovat dostatečný odstup od zákazníků.
Restaurace pro jednoho
Šéfkuchař Rasmus Persson a jeho přítelkyně Linda Karlsson otevřeli nezvyklý koncept Bord för En (švédsky „stůl pro jednoho“), který se nachází uprostřed pole a nabízí individuální stolování bez rizika. Menu za cenu „zaplať, kolik chceš“ si host užije v naprostém soukromí, a dokonce i bez obsluhy – tu nahrazuje košík s jídlem doručený po laně.
U stolu s pandou
Provozovatelé vietnamské restaurace Maison Saigon v Thajsku se rozhodli, že ke každému stolu přistaví jenom jednu židli. Podnik však působil zoufale prázdně, a tak teď naproti hostům sedí plyšové pandy.
Na drink do pneumatiky
Sociální sítě obletěly fotografie z restaurace Fish Tales v americkém Ocean City, kde pro návštěvníky zřídili přenosné gumové kruhy, které připomínají pneumatiky a jízdu na autodromu. Cílem je vytvořit bezpečnou zónu pro hosty, ale taky jemně parodovat současná omezení v podnicích.
Plexisklové barikády
Některé restaurace v Thajsku rozdělily interiér plastovými zábranami nebo zabudovaly doprostřed stolů bariéry z plexiskla. Chtějí tak izolovat jednotlivé hosty a dopřát jim příjemný zážitek bez obav z nákazy.
Káva na kolečkách
Společnost Art of Coffee v Bangkoku omezila kontakt mezi hosty a personálem tak, že zavedla výdej kávy a jídla pomocí lana, kladkostroje a vozíku. V německém Kielu zase baristé vyřizují objednávky po ručně vyrobené skluzavce.
Nejdřív sprcha, potom jídlo
U vchodu do Kichiri Shinjuku v Tokiu vítá hosty obsluha na obrazovce, ze které je vyzývá k dezinfekci rukou a k měření tělesné teploty. Další podmínkou pro vstup do restaurace je „sprcha“ naředěnou kyselinou chlornou. Teprve pak se hosté mohou odebrat ke stolu, který ohraničují akrylové desky, a objednat si jídlo přes smartphone.
Zdroj: Rollingpin.de, Business Insider Australia, Independent
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.