Odkud se zná Tomáš Karpíšek s Alešem Najbrtem?
Zapoj se!
Kdy jste se poprvé setkal s Tomášem Karpíškem?
Seznámil nás můj kamarád Vašek Červenka. Je to architekt, se kterým jsme spolupracovali na několika projektech, mimo jiné na restauraci Potrefená husa. Vašek navrhoval interiér, Studio Najbrt logo. Tam jsem slyšel poprvé jméno Karpíšek. Představil jsem si nějakého nepřístupného byznysmena, ale nikdy jsem ho neviděl. Vašek pořád říkal: ,Vy dva se musíte seznámit!´, a tak zorganizoval setkání u vína v Bokovce. Tomáš mi hned padl do oka, později jsme se shodli, že to bylo vzájemné. A možná už na té schůzce naznačoval, že by chtěl spolupracovat.
Pamatuješ si, jaká byla první zakázka pro Ambiente?
Tomáš tehdy přišel rovnou se třemi velkými projekty – byl to Čestr, Hospoda v New Yorku a rekonstrukce Pasta Fresca.
Co z toho se ti líbilo nejvíc?
Každý projekt měl něco do sebe. Dělat Hospodu v New Yorku je obrovská věc, Čestr mě taky moc bavil. To byl první projekt, u kterého jsme se podíleli nejen na logu a grafice, ale také na interiéru. Dokonce jsme ovlivnili i podobu názvu. Restaurace se měla jmenovat Czestr, ale my jsme přišli s tím, že nám Cz připadá jako hloupost, když je to slangové označení české stračeny... Navíc jsme měli možnost mluvit i do toho, jaký pocit by měl host z restaurace mít. Tomáš přišel s představou, že by Čestr měl evokovat staré řeznictví. A tak s Petrem Štěpánem, který dělal logo, vymysleli, že použijeme modrou krávu. Vycházeli jsme z modrých a bílých kachlíků, které bývaly ve starých řeznictvích. Václav nás pak zapojil do práce na tvorbě interiéru, takže jsme dělali i strop a stěny.
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.