3 taktiky, které vám usnadní práci
Každý správně ctižádostivý restauratér i šéfkuchař si pokaždé přeje, aby nadcházející rok byl úspěšnější než ten předchozí. Řečeno konkrétně: vyšší tržby, nižší náklady, lepší služby hostům, vyšší efektivnost, kam se podíváte… a tak dále, a tak podobně.
Pojmenovat si cíl je samozřejmě fajn, protože vědět, co přesně chcete, je první nezbytný krok. Jenže od teorie k praxi je mnohdy zhruba tak daleko jako z Chebu do Vsetína.
Určitě se mezi vámi najde někdo, kdo pracuje sedmdesát hodin týdně a v restauraci denně vykonává celou širokou škálu dovedností, od práce v kuchyni až po uplatnění manažerských dovedností. Kde ale pak najít čas a energii na to, abyste splnili, co jste si předsevzali?
Zkuste tři základní zásady produktivního managementu: eliminovat, automatizovat a delegovat. Jak na to v každodenním provozu?
Eliminovat
- K tomu, abyste byli produktivní, je třeba zbavit se některých úkolů nebo i produktů. Možná váš jídelní lístek volá po změně – a redukci. Co takhle vyškrtnout některé pokrmy a víc se soustředit na jídla, která jsou pro váš podnik typická a nezaměnitelná?
- Možná máte v týmu někoho, kdo se brání změnám, nechce na sobě makat, a ještě dělá v kolektivu dusno. Tahle situace si říká o soukromý pohovor, a když věčný nespokojenec nepůjde do sebe, nechť se realizuje jinde. Howgh.
- Samostatným tématem jsou činnosti, které jsou sice součástí vaší práce, ale když vám přerostou přes hlavu, jen vás zdržují a brzdí. Kolik času vám zabere třeba telefonování a meetingy? Jsou vám dlouhé porady přínosem, nebo by se mohly zkrátit?
Automatizovat
- Když na to půjdete chytře, může vám automatizování systémů a procesů výrazně ušetřit čas a snížit mzdové náklady. Technologické vymoženosti se dnes rodí světelnou rychlostí, a to i v gastronomii, tak proč si z nich neudělat spojence?
- Existuje spousta aplikací, které účinně redukují čas strávený v kuchyni. Další vám uspoří čas, který by jinak padl na organizování rezervací a spol. Tak se poraďte s někým, kdo tomu rozumí, a jděte do toho!
Delegovat
- Efektivně pracujícím manažerům je naprosto jasné, že nemůžou dělat všechno sami. Ovládají umění delegovat část úkolů na podřízené, na něž se můžou spolehnout.
- Čas, který investujete do zaškolení šikovných kolegů, se vám mnohonásobně vrátí.
- Jak zvýšit produktivitu a nadšení zaměstnanců? Dejte každému z nich pocítit, že je pro restauraci nepostradatelný a že to, co dělá, pozitivně ovlivňuje chod podniku i celé jeho směřování. Každý se chce cítit důležitý – a všichni potřebujeme mít jistotu, že naše práce a nasazení má smysl a odezvu.
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.