facebook
instagram

Pivo jako z Lokálu může být kdekoli

8. listopadu 2019
Foto: Honza Zima
Nejvyspělejší výčepní zařízení, které umožní kdekoli čepovat stejně kvalitní pivo jako v Lokále, je na světě. Patentově chráněný prototyp stojí od dneška v Lokálu Dlouhááá.

Bezchybná kvalita piva, menší nároky na odbornou péči a výjimečný design. To jsou hlavní přednosti výčepu nové generace, který dnes v Lokálu Dlouhááá odhalili lidé z Ambiente a designéři ze studia Olgoj Chorchoj. Považují ho za nejvyspělejší výčepní zařízení, které umožní kdekoli čepovat stejně kvalitní pivo jako v Lokále.

Všechny cesty, kterými pivo putuje z tanku, jsou na novém výčepu integrovány v jednom chlazeném zařízení. „Pivo se v žádném okamžiku nedostane mimo chlazený prostor. V teple totiž dochází k množení bakterií, které způsobují znečištění, a trubky se kvůli tomu musejí často sanitovat,“ vysvětluje Lukáš Svoboda, mistr výčepní Lokálů a spoluautor výčepu.

Lokál Dlouhááá

Historicky první a doslova nejdelší Lokál – má 73 metrů, na kterých roznášíme pivo z 12 tanků a kde se denně otočí i 1 500 hostů. Díky rušné adrese v samém centru Prahy je tady pořád plno a živo, a tak to máme rádi. Stavte se k nám posedět, nebo si jídlo a pivo objednejte online a nechejte přivézt až domů.

Když se pivo spojí s designem

Veškeré klíčové uzly hlídají čidla a hodnoty se propisují na digitální tabuli, která je umístěna nad výčepem. Na ní je v každém důležitém bodě vidět aktuální teplota piva, upozornění na jakýkoli výpadek i datum blížící se sanitace. Sanitační zařízení je součástí výčepu.

Výčep s levitující kamennou deskou, který spojuje výjimečnou péči o pivo s designem, můžete vidět v Lokálu Dlouhááá. „Jde o první prototyp. Postupně ho budeme dávat do dalších Lokálů a také připravujeme nový koncept podniků vybavený jen tímto výčepem. A umíme si představit, že ho dodáme i do jiných hospod a restaurací mimo Lokál a Ambiente,“ plánuje Tomáš Karpíšek.

Nový výčep má tu výhodu, že usnadňuje práci výčepního. „Pivo v Lokálech je dobré a má konstantní kvalitu díky rozsáhlé práci výčepních,“ vysvětluje Lukáš Svoboda. Nová technologie výčepu toto odstraňuje – výčepní se tak může soustředit hlavně na čepování piva.

Vždycky jsme si přáli, aby u nás pivo chutnalo stejně jako v pivovaru. Díky tomuhle výčepu je naplnění této výzvy nadosah.

„Vždycky jsme si přáli, aby u nás pivo chutnalo stejně jako v pivovaru. Díky tomuhle výčepu je naplnění této výzvy nadosah,“ říká Tomáš Karpíšek. Spolu s Lukášem sní o lepším pivu v Česku a otevřením prvního Lokálu před deseti lety si oba začali svůj sen splňovat. „Vrátili jsme na jídelní lístky šnyt a mlíko, výčep obohatili chlazením vany na půllitry, zdokonalili proces mytí skla, a především jsme se intenzivně zabývali péčí o pivo a všemi kroky, které absolvuje na cestě z pivovaru až k hostovi na stůl,“ popisuje Lukáš Svoboda. Veškeré poznatky a nápady na vylepšení, které jeho výčepní v Lokálech za deset let nasbírali, se nyní zhmotnily v novém výčepu.

„Při promýšlení návrhu jsme se inspirovali tím, jak historicky vypadaly klasické výčepy, a propojili jsme to s moderním čistým designem a nejnovějšími technologiemi. Deska starých výčepů byla velmi často z kamene – tento prvek jsme se rozhodli zachovat. Vybrali jsme kámen, o kterém si myslíme, že bude lepší než nerez. Nejdůležitější pro nás byla odolnost a savost, proto jsme nakonec zvolili křemenec. Nejenže toho hodně vydrží, ale taky krásně vypadá a je radost si na něj sáhnout,“ popisuje designér Michal Froněk ze studia Olgoj Chorchoj.

Technická řešení a výrobní výkresy koordinoval Ing. Pavel Kunc, který se v Ambiente stará o gastrotechnologie. Na přípravě spolupracovaly rodinné firmy Nerez Škorpa a Kámen Engineering, pivní techniku dodal Plzeňský Prazdroj.

ambiLogo

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.

Dále servírujeme