Jak druhým říkat nepříjemné věci?
V těchto případech je totiž velmi důležitá a potřebná právě komunikace. Mějte na mysli, že lidé většinou oceňují otevřenost. Je to rozhodně lepší než kradmé pohledy a pochichtávání za zády.
Jak tedy poskytnout zpětnou vazbu u nevítaných a citlivých témat? Základem je soukromí, přímočarost a zároveň empatie.
Představte si, že máte v týmu člověka, který páchne potem. Všichni o tom mluví, ale nikdo mu to neřekne do očí. Včera za vámi přišla kolegyně, jestli byste s tím jako šéf něco neudělal.
Moc se vám do toho nechce. Jenže věty typu „Nějak si to vyříkejte. Vždyť jste spolu každý den v kanceláři.“ nebo „A co já s tím?“ jsou k ničemu. Pokud budete reagovat vyhýbavě, nejistě nebo neochotně, bude to mít jediný důsledek: vaše autorita utrpí. K vedoucí pozici totiž patří i řešení nemilých či „trapných“ situací. Takže – vzhůru do toho!
Co nedělat
Jak na to
Pokud zpětnou vazbu podáte citlivě, uleví se vám, a hlavně pomůžete člověku, který o problému třeba vůbec nic netuší.
Převzato z Forbes.cz
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.