facebook
instagram

Obujte se do toho!

21. srpna 2017
Foto: Honza Zima
Kuchaři a číšníci stojí na nohou dvanáct hodin denně, leckdy i víc. Proto je dost zásadní, co mají na nohou. Jelikož je gastronomie trendy, výrobci bot na to začali reagovat a šíří tak povědomí o svých značkách i v tomhle nečekaném prostředí.

Jaké nároky by měly splňovat boty pro kuchaře a číšníky? „Musí být pohodlné, nesmí klouzat, a navíc je nutné, aby odpovídaly stylu uniforem v restauraci. Nejbezpečnější je voděodolná obuv, protože chrání před opařením například horkým omastkem; jenže mít v něčem takovém zavřenou nohu více než dvanáct hodin není nic příjemného. Sama proto nosím buď běžecké Nike, nebo boty značky Peter Legwood, vyvinuté pro sportovce na regeneraci. Jsou extrémně lehké, ortopedické, a navíc vás nutí stát rovně,” říká kreativní šéfkuchařka Ambiente Jana Bilíková.

Záleží ovšem i na tom, jestli pracujete v kuchyní, nebo na place. Například v La Degustation Bohême Bourgeoise nosí kuchaři různé druhy bot – od sportovní obuvi po pracovní a nevadí barevné logo nebo jiný prvek. Oproti tomu na place jsou nutné celočerné boty.

Když pro tuto restauraci navrhla Kristina Netíková uniformy, připojila i tip na českého výrobce kožených bot Redno. „Vyrábějí pracovní obuv a my jsme se s nimi domluvili, aby upravili design našim požadavkům,” dodává Kristina.

Redno Šumava doporučila i do Lokálů, kde mají, co se barvy bot týče, podmínky relativně přísné. „Požadujeme, aby byly celé černé, včetně podrážky. Ideální je, když není barevné ani logo,“ říká šéfová Jana Křivánková.

Šéfkuchař návrhářem

Mezi číšníky patří k nejoblíbenějším boty Nike Air Max, kolekce pro lidi z gastronomie už mají i například Crocs nebo Skechers. Speciální obuv před nedávnem vznikla díky spojení Nike a šéfkuchaře Davida Changa, majitele konceptu Momofuku.

Nike je vyrobil pod názvem Nike SB Dunk High Pro Momofuku. Jsou celé černé, s protiskluzovou podrážkou. Na botě je vyobrazena i malá hruška odkazující k Momofuku. Koupit si je může i široká veřejnost po celém světě, ale z velké části už jsou vyprodané.

View post on Instagram
 

Přemek Forejt z olomouckého Entrée má rád českou značku Prestige, a tak se zasloužil o to, aby personál v jeho restauraci nosil právě staré známé „prestižky“. Každý ze zaměstnanců si mohl vybrat ten typ, který je mu pohodlný.

ambiLogo

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.

Dále servírujeme