facebook
instagram

12 nápadů, jak rozšířit služby v kavárně

26. října 2020
Foto: Pikola Šumperk
Dohadovat se o tom, kdo za to všechno může a co bude za týden, rozhodně nepomáhá tolik, jako když se celý tým posadí ke stolu a přemýšlí, co by zvedlo tržby a náladu hostů i zaměstnanců. Jak bojují v Pikole? O zkušenosti se s námi podělil majitel kavárny a pražírny Jirka Giesl.

Většina podniků teď válčí s únavou, přesto se spousta z nich snaží zatnout zuby a znovu šlápnout na plyn. Uvědomují si totiž, že změny, které teď podnikají, nejsou jen krátkodobým řešením, ale dlouhodobým plánem do nepředvídatelné budoucnosti. Jak na to jdou v šumperské Pikole, nám popsal její majitel Jirka Giesl.

1. Zmenšili jsme tým. Místo 16 lidí u nás pracuje pouze 6 zaměstnanců, a to na plný úvazek. Na směně je jeden barista a jedna kuchařka.

2. Provozní dobu jsme nezkrátili. Fungujeme nejen jako espresso bar, ale především jako obchod, ve kterém nabízíme kafe z naší pražírny, naturální vína, čokolády a různé dobroty.

3. Tak jako většina podniků jsme zahájili prodej z okýnka. Servis musí být co nejrychlejší a hosté by se měli cítit maximálně bezpečně. Zatím má největší úspěch káva a sezonní věci jako třeba náš zázvorový elixír, což je horký shot plný zázvoru, kurkumy, jablečné šťávy a koření.

4. Snažíme se víc propagovat pečení na zakázku. Fotíme dorty a vytváříme speciální sladký box, který brzy zveřejníme na našich sociálních sítích a na webu.

5. Část zaměstnanců má na starosti e-shop, objednávky a rozvoz jídel. I to je pro nás možnost, jak dát práci lidem, které bychom jinak museli propustit.

6. Tvoříme nové produkty v lahvičkách, například čerstvé šťávy, sirup z pečené dýně, chai sirup, fermentovaná limča apod. Snažíme se využít zásoby na skladě.

7. Přemýšlíme z pohledu zákazníka a chceme, aby si mohl domů odnést taky atmosféru naší kavárny. Do nákupních tašek proto dáváme poděkování a odkaz na náš Pikola Playlist na Spotify.

8. Plánujeme podcasty – teď by na ně mohlo být víc času.

9. Připravujeme vánoční edici kafe z naší pražírny.

10. Natáčíme jednoduché tutorialy k přípravě kávy, díky kterým bychom rádi nalákali více lidí na naše workshopy.

11. Kavárny mají skvělou příležitost vybudovat si s hosty ještě pevnější vztah. To platí nejen pro personál, ale taky pro majitele podniků. Sám jsem se v poslední době vzdálil od kávovaru a vlastně jsem docela rád, že se teď s našimi hosty vídám častěji. Pomáhá mi to mimo jiné lépe reagovat na jejich přání a vylepšovat nabídku.

12. Nálada ve společnosti je vesměs negativní, a proto je teď důležité rozdávat z okýnka a při rozvozu hlavně pozitivní energii a pohodu.

ambiLogo

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.

Dále servírujeme