Jak se nezbláznit ve vánočním provozu? Myslete dopředu a zjednodušte nabídku
Inspirujte se tím, co mají vyzkoušené manažeři a hostesky z Ambiente:
- Nenechávejte hosty dlouho čekat na jídlo. Osvědčeným řešením jsou společné předkrmy pro všechny. Hosté tak dostanou něco na zub, ještě předtím než si objednají hlavní jídlo.
- Zjednodušte menu. Pro větší skupiny se vyplatí zkrátit jídelní lístek, aby větší množství objednávek najednou nezahltilo kuchyň.
- Vše si domluvte dopředu. Dolaďte rozsah nabídky jídla a pití. Upřesněte si rozpočet, aby u stolu nevznikaly trapné situace.
- Poproste o hromadnou platbu. Při obsluze větších skupin to zabrání chaosu na place.
- Vyhněte se vytíženým časům. Plánujte velké rezervace na časy a dny, kdy nemáte úplně narváno.
- Dbejte na to, aby měli všichni hosté ze skupiny i v restauraci stejnou péči.
- Mějte velké skupiny rádi! Kdo ví, třeba se z nich stanou brzy vaši štamgasti.
Leoš Lopatka, manažer Brasileira Slovanský dům
„Jsme známí tím, že dokážeme usadit velké skupiny lidí, ale i my máme jistá omezení, abychom zároveň dokázali udržet standardní kvalitu servisu pro stálé hosty. Nepřijímáme rezervace nad 50 hostů a snažíme se větší akce směřovat mimo nejvytíženější dny. Taktéž se vyhýbáme rezervacím, které by vyžadovaly uzavření celé restaurace, opět z ohleduplnosti ke stálým hostům. S velkými skupinami si dopředu domlouváme rozsah nabídky nápojů a finanční limit útraty, aby u stolu nevznikaly nekomfortní situace. To hodně ulehčí práci. Nám v Brasileiru pomáhá i jednoduchost nabídky, máme zkrátka pro všechny totéž. Musíme se jen dopředu informovat o alergiích. Velké skupiny jsou náročné na obsluhu, ale my to vnímáme jako vítanou příležitost získat nové hosty a dát o sobě vědět lidem, kteří by k nám sami nezašli. Řada skupin k nám chodí pravidelně každý rok.“
Tomáš Hrušovský, generální manažer Kuchyně
„Jsme limitováni menším interiérem, a proto usazujeme skupiny v maximálním počtu 32 lidí. Naučili jsme se, že pro hladký průběh je nejdůležitější vše dopředu naplánovat. Naší prioritou je, aby obsluhou velké skupiny netrpěl zbytek hostů v restauraci. Proto skupinám nabízíme sdílené předkrmy. Hosté tak mají hned co zakousnout, a máme dostatek času se připravit na objednání hlavním jídel. Pro velké skupiny nad 30 připravujeme kratší jídelní lístek, jehož skladbu si dopředu domluvíme. Početné rezervace se snažíme neplánovat na soboty a neděle, kdy máme zpravidla plno.“
Elen Skalická, výčepní Lokálu Dlouhááá
„V Dlouhééé přijímáme rezervace maximálně pro 30 lidí. Ze zkušenosti víme, že obsloužit větší skupiny bývá neúměrně náročné pro kuchyni a podepisuje se to i na kvalitě servisu. U skupin nad 14 hostů vyžadujeme hromadnou platbu – to hodně usnadní práci, a navíc se tak předejde zmatkům při placení účtu. A hlavně to snad zabrání situacím, které se nám běžně stávají, a sice že hosté si udělají rezervaci pro 15 osob, ale pak jich přijde dvakrát tolik. Určitě bych doporučila dobře si rezervace rozvrhnout – my usazujeme na jeden čas maximálně 30 lidí, abychom nevytvořili přílišný nápor na kuchyni. Co se týče nabídky, osvědčilo se nám nechystat nic dopředu a všechno objednat až na místě, protože v připravené nabídce stejně vždycky nastávají nějaké změny.“
Vojta Malý, generální manažer Čestru
„Rezervace skupin nad 8 lidí přijímáme pouze v 17 a 20 hodin. To jsou časy, kdy není restaurace tolik vytížená a my se můžeme plnohodnotně věnovat servisu skupin i běžných hostů. Skupinám nabízíme jednotné dvouchodové menu určené ke sdílení. Nabídku se hosté dozví až na místě – upravujeme ji podle sezónnosti a dostupnosti steakových partií.“
Jana Křivánková, školitelka a někdejší generální manažerka Lokálu Dlouhááá
„Před Vánoci se vyplatí věnovat ještě větší pozornost přípravám než jindy. Je prozíravé připravit se na vyšší nemocnost a nabrat dostatek brigádníků, kteří případně pokryjí výpadky pesonálu. Nic nepodcenit se vyplatí už v okamžiku rezervace. Důsledně si stanovte podmínky a celou organizaci večera: počet lidí, rozsah nabídky, rozestavění stolů nebo poskytnutí salonku. Přemýšlejte nad tím, jak si ulehčit práci – v menší restauraci můžete nabídnout třeba sdílené předkrmy. Vyhnete se tak situacím, kdy hosté, kteří si předkrm neobjednali, osamoceně a dlouze čekají na hlavní chod. Důležité je i načasování – některé skupiny dávají přednost pomalejšímu tempu, někdo chce jíst hned. To všechno můžete vyladit už během objednávky. Jako manažer bych také popřemýšlela o tom, jakou pozorností můžu navodit předvánoční atmosféru uvnitř týmu.“
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.