Jako jeden tým! Jak pečovat o vztahy v restauraci?
3 tipy pro (služebně mladší) manažery
1. Respekt
Autorita se nebuduje na základě moci, ale vychází ze vzájemného respektu – tedy i ze strany nově příchozího manažera. Služebně staršímu personálu (i ostatním) byste měl/a ukázat, že máte k jejich zkušenostem respekt. I když můžete mít pocit, že některým oblastem rozumíte víc, neměl/a byste zpochybňovat to, co mají ostatní nažito.
2. Upřímný zájem
Jako manažer/ka byste měl/a se měl/a o jednotlivé členy týmu zajímat. Upřímný a nepředstíraný zájem je totiž mocný nástroj.
3. Empatie a čas
Pokud nastanou problémy, neřešte je z pozice síly – mohlo by to vyvolat silnou zpětnou reakci. Když ucítíte, že to někde drhne, měl/a byste daným člověkem strávit nějaký čas, poznat a pochopit ho. Zjistit, jak vnímá některé změny, a respektovat, že ne každý bude chtít otevřeně komunikovat. Někdo jen potřebuje čas. Mějte trpělivost – stejně jako partnerský vztah, i ten pracovní se buduje postupně.
3 tipy pro (služebně starší) zaměstnance
1. Dohody
Vždy dodržujte, co se domluvilo. Snažte se to splnit, i když vám některé změny na první pohled nedávají smysl. Kdyby se všechno dělalo pořád stejně jen proto, že takhle to přece bylo vždycky, podnik by se těžko posunul tak, jak to nový manažer zamýšlí.
2. Konstruktivnost
Pokud chcete manažerovi dát zpětnou vazbu, nebo byste rádi ukázali odlišný pohled na jeho plány, dejte si záležet na tom, abyste mluvili konstruktivně. Jedna věc je odporovat a dávat najevo, že se mi něco nelíbí, druhá je vysvětlit proč, anebo rovnou navrhnout, co by se dalo udělat jinak a lépe.
3. Čas
Dejte novému manažerovi čas. Mějte pochopení pro to, že se ocitl na neznámé půdě, a tudíž mu bude nějakou dobu trvat, než se zorientuje a pozná, jak to chodí.
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.